Fire Emblem: Three Houses (Nintendo Switch)





Peli
Fire Emblem: Three Houses

Konsolille: Nintendo Switch
Kehittäjä: Intelligent Systems
Julkaisija: Nintendo

Julkaisuvuosi: 2019
Alueet: EUR/USA/JAP
Genre: Strategia/Sota

Käyttäjiltä saatu keskihinta:
68 euroa (Boxed, Cib, Mint, Nib)


Mistä hintatiedot tulevat?


Arvosana:
9

Tähän peliin on kirjoitettu (1) arvostelua. Lue arvostelut alta!

FlummN <2019-11-28 13:36:00>
Disclaimerina todettakoon, että genre on minulle kovin uusi ja etäinen.

Ainut aiempi kokemus FE sarjasta, ja koko tactical rpg genrestä, on hyllystä löytyvä FE Awakening jota yritin pari tehtävää pelata ennen kuin totesin ettei ole minun juttu. Three Housesia pelattaessa ymmärsin että isoin virhe miksi Awakening laitettiin laatikkoon takaisin oli varmasti ajatus pelata peliä ”niin kuin sitä tulisi pelata” eli hahmojen permadeath päällä.

Asiaan: Tuttujen taistelujen väliin on laitettu ” tamagotchi-moodi” jossa pelaaja opettajan tai pikemminkin professorin tehtävässä juoksee ympäri ” Hogwarts” kampusta ja kouluttaa, syöttää, jututta, juottaa, lahjoittaa oppilaita harjoitusten välissä. Onnistuneesti tarkoitus kai on luoda pelin hahmoihin enemmän syvyyttä ja samalla antaa mahdollisuuden mikromanageeraamaan omia pokemon joukkojaan sekä värvätä uusia taistelijoita. Loppua kohden tämä kampuksella juokseminen kuitenkin alkoi muistuttaa liikkaa mmorpg ja puhelinpeleistä tuttuja päivätehtäviä ja aloin välttää niitä, kiitos siihen oli mahdollisuus. Ps. Kestin kaksi virtuaalista tee-hetkeä, loput päivänsankarit saivat tyytyä lähettikukkiin.

Itse taistelut olivat (kai) aika tuttua FE kamaa jotka onnistuivat koukuttamaan ja joiden pariin voisi palata, vaikka heti. Jos aiemmin valitin Awakeningin olevan aikuisten vaikeustasolla oli liian kova pala, tuntui Three Houses osittain jopa vähän liian helpolta. (New game plussasta olen taas lukenut, että on jopa liian vaikea. Perheellisenä semmoiseen ei ole aikaa) Nyt siis pelasin normaalilla/casualilla eli hahmoni palasi henkiin aina taistelun päätyttyä. Tarina on riittävän hyvä että jaksaa kiinnostaa ja välianimet laatutavaraa. Hyvä oli myös että pystyi itse säätämään paljonko syvyyttä peliin kaipasi ja teehetket ym. pystyi jättää välistä jos siltä tuntui ilman että siitä tuli rangaistuksi.

Peliä tulee ikävä, jos backloggi ei olisi ihan pirun pitkä voisin kokeilla läpäistä pelin uudestaan eri ”talolla”. Tai jos sittenkin se Awakening…

Arvosana: 9/10