Tänään on 02.03.2021 01:53

Kaikki ajat ovat UTC+03:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 18.08.2014 20:27 
Poissa
8-bit käyttäjä

Moi,

ostin jonkin aikaa sitten modatun nessin ja sille on nyt myös jenkkipelejä joiden toimimisen kanssa on olut vähän ongelmia.
Yleensä saan pelin toimimaan jonkin aikaa kun yrittää mutta on ainakin 1-2 peliä joita en saa ollenkaan. Pelkkää harmaata tulee.

Putsasin nessin sisältä kun sen sain, mutta nyt olen miettinyt että onnistuinkohan laittamaan tuon kelkan takaisin oikeaan asentoon.
Alunperin se ei liikkunut mihinkään mutta se johtui siitä että laitoin ruuveja liian kireälle. Löysäsin ja kelkka taas toimii.

Mutta oletteko huomanneet laitteita putsatessa/korjatessa että tuon kelkan kanssa pitäs olla tosi tarkkana?

Vai onko tää vaan normia kun on modattu laite ja koittaa pelaa us pelejä?

(tosin on mulla vähän samanlaisia ongelmia kyllä ollut myös euro pelien kaa vaikka ne kaikki toimii ainakin kun vähän uudelleen koittaa)

Any advice?

ViestiLähetetty: 18.08.2014 21:08 
Poissa
Ylläpitäjä

Kelkan voi tietty laittaa kahdella tavalla. Eli väärin tai oikein :D Mutta tuon kuinka löysälle/kireälle se pitää jättää tulee tietty kokemuksen myötä.

Mutta harmaa ruutu viittaa siihen, että joko lukupää on likainen tai sitten pelit ovat likaisia. Ja tuo pelin putsaus on vähintäänkin suositeltavaa jos et ole sitä tehnyt. Eli normi A4 -paperiarkki (joka on tarpeeksi karhea, jotta sillä voi hinkkailla möhmät pois. Kasta paperia johonkin elektroniikanpuhdistuslitkuun ja sitten vain hinkkaamaan kunnon voimalla ja pinnien suuntaisesti, niin johan lähtee paska liittimistä. :thumbup:

ViestiLähetetty: 18.08.2014 21:19 
Poissa
8-bit käyttäjä

Joo koitin putsata sitä lukupäätä kun avasin laitteen ja pelit olen myös koittanut vähän putsata tollasella isopropyyli alkoholilla.
Hyvin lähtee mustaa irti peleistä yleensä.

Silti esim. Gradius jenkkiversio ei vaan meinaa toimia...

ViestiLähetetty: 19.08.2014 10:32 
Poissa
128-bit käyttäjä

Täytyy myös huomata, että snessejä on kahta sorttia. Ja toisesta ei irroiteta lukupäätä kuin kolvilla tai vaihtoehtoisesti repimällä :D

Ja lukupään pinnit voi olla kierot tai pahasti kuluneet. Itse käytän pelien ja laitteiden puhdistukseen ikkunanpesuainetta, toimii.

Koita myöskin laittaa se lukupää toisinpäin,joskus sekin auttaa.

ViestiLähetetty: 19.08.2014 12:08 
Poissa
8-bit käyttäjä

Puhut varmaan kuitenkin nessistä?

Itse otin sen connectorin irti kun putsasin sitä.
Tokihan senkin vois koittaa vaikka vaihtaa jossai vaiheessa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+03:00